Publicerad 11 oktober, 2019

Premiär för Karlstad Business Week

Ett 50-tal kommersiella hyresgäster och långt över hundra företag. Bryggudden har på kort tid utvecklats till ett av Karlstads mest attraktiva områden – även för näringslivet. Här finns allt från mindre enmansbolag till stora nationella och internationella aktörer.

Den 27–29 november hamnar företagande och entreprenörskap än mer i fokus. Då arrangeras nämligen Karlstad Business Week för första gången. Hjärnan bakom det hela heter Stefan Ahlmark, grundare av Karlstad Business Center (KBC) i Magasin 2 på Bryggudden.

Hur föddes tanken om Karlstad Business Week?

Business Week kommer egentligen från samma grundtanke som KBC – övertygelsen om att där människor möter människor, nätverkar och skapar relationer där skapas också grunden för affärsmöjligheter. Det unika med Karlstad Business Week är att man har möjlighet att hänga med flera dagar, men ändå kan sitta kvar på KBC och arbeta mellan eventen.

Vem vänder sig Karlstad Business Week till?

I första hand affärsmänniskor som gör affärer B2B. Människor som ser möjligheter i det personliga mötet där man samtidigt kan hämta inspiration genom att delta på olika event.

Berätta lite mer om de olika aktiviteterna?

Vi har ett späckat eventschema, med fokus på framtid och tillväxt. Samtidigt har vi respekt för att alla inte är intresserade av allt. Därför kommer det även finnas möjlighet att träffa både nya och tidigare bekantskaper på tu man hand, som bordsgranne när man sitter och arbetar en stund, på en frukost, en kvällsafterwork och så vidare.

Är det några av föreläsarna du ser extra mycket fram mot att lyssna till?

Vi har fått ihop ett bra gäng, med något för alla. Och mer kommer det att bli. Bland de som är klara ser jag bland annat fram mot att inspireras av kommunikationsgurun Per Schlingmann, Bonnierförlagens CEO Sara Börsvik om pratar om framtidens ledarskap, och Kathrine Löfberg som kommer att dela med sig av hur hon och familjen Löfberg ser på framtiden.

Vad hoppas du att Karlstad Business Week ska bidra till?

Två saker: inspiration och ökade affärsmöjligheter! Inspiration så att fler får upp ögonen för att det är kul att satsa på företagande och tillväxt. Det är otroligt viktigt för Karlstad och Värmland eftersom alla skatteintäkter i grunden kommer från företagande och entreprenörskap. Ökade affärsmöjligheter genom att vi skapar en arena för att knyta nya spännande kontakter där fokus är på entreprenörskap och företagande.

För att få rätt fokus har vi också valt att samarbeta med Företagarna och Almi som gör mycket för att stimulera och stötta företagandet här i Värmland, samt Four PR och Nya Ekonomikompetens som tillför bra idéer kring kvalitet och ett affärsinriktat synsätt. Det säkerställer På så sätt säkerställer förstärker vi att dagarna blir behovsstyrda från ett företagsperspektiv.

Sedan får vi förstås mycket tips och idéer från många av våra KBC Members som också tycker att det är fantastiskt kul att arrangemanget har sitt epicenter på KBC och Bryggudden!

***

>> Ditt nya kontor på Bryggudden? 

***

 

Löfberg Fastigheter på Instagram

Bilder från Bryggudden där vi erbjuder lokaler för kontor och annan affärsverksamhet.